Έγκλημα στο Orient Express - H παράσταση
"Λίγο μετά τα μεσάνυχτα, το φημισμένο Οριάν Εξπρές ακινητοποιείται από μια χιονοθύελλα στη μέση του πουθενά. Το πρωί, ο εκατομμυριούχος Σάμιουελ Έντουαρντ Ράτσετ βρίσκεται μαχαιρωμένος στο κρεβάτι του. Η πόρτα του κουπέ του είναι κλειδωμένη από μέσα. Ο δολοφόνος του είναι ένας από τους συνταξιδιώτες του… Ο Ηρακλής Πουαρό, παγιδευμένος κι αυτός στο τραίνο, επιχειρεί να λύσει το μυστήριο. Ανάμεσα στους επιβάτες υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είχαν λόγους να μισούν τον Ράτσετ. Ποιος απ’ όλους είναι ο δολοφόνος; Άραγε σχεδιάζει να χτυπήσει ξανά *;"
Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα της Αγκάθα Κρίστι, είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, σε μια παράσταση που ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας. Μια παράσταση ενηλίκων, που όμως μπορεί να παρακολουθήσει άνετα και το εφηβικό κοινό.
Σπουδαίοι και καταξιωμένοι ηθοποιοί, συμπράττουν επί σκηνής, δίνοντας σάρκα και φωνή στους ήρωες της σπουδαίας Αγγλίδας μυθιστοριογράφου, ενώ τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα κοστούμια συμβάλουν τα μέγιστα στη δημιουργία της πολυτελούς και μυστηριώδους ατμόσφαιρας του Orient Express, το βράδυ εκείνο που ακινητοποιήθηκε κάπου κοντά στο Βελιγράδι του 1934.
Σπουδαίες ερμηνείες από όλους, στους μακροσκελής ή περισσότερο σύντομους ρόλους τους. Αν και φαντάζομαι ότι η υπόθεση είναι γνωστή στους περισσότερους από τους θεατές, ο σκηνοθέτης καταφέρνει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή και να να ισορροπεί ανάμεσα στο αυθεντικό κείμενο και τις κινηματογραφικές, θεατρικές ή άλλες προσλαμβάνουσες του θεατή.
Ο Δάνης Κατρανίδης, ενσαρκώνει υπέροχα τον Ηρακλή Πουαρό, ενώ η Κάτια Δανδουλάκη υποδύεται μοναδικά το ρόλο της εύθυμης, Αμερικανίδας χήρας Καρολάιν Μάρθα Χάμπαρντ.
Το έργο διατηρεί το λεπτό χιούμορ της Αγγλίδας συγγραφέως και καταφέρνει να δημιουργήσει την αίσθηση ενός φιλμ νουάρ: χαμηλοί και έντονα εναλλασσόμενοι φωτισμοί, αστική ατμόσφαιρα, ένας επιτειδευμένος κυνισμός, και το τελικό φλας μπακ των πρωταγωνιστών που φέρνει στο φως ίντριγκες με αφετηρία το παρελθόν. Μέσα σε αυτή τη σχεδόν μυστηριακή ατμόσφαιρα, ανάμεσα σε ένα πτώμα, μια χιονοθύελλα, ένα ακινητοποιημένο τρένο και χωρίς επικοινωνία με τον έξω κόσμο, οι χαρακτήρες ξεδιπλώνουν το δυναμικό τους σταδιακά. Πρόσωπα φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους, άνθρωποι υπεράνω υποψίας, αποκαλύπτονται και αποκαλύπτουν τους κρυφούς, άμεσους ή έμμεσους δεσμούς τους με τον δολοφονημένο, σε μια πορεία που κορυφώνει την αγωνία του θεατή.
Η εναλλαγή των σκηνικών, η σύνδεση του μέσα με το έξω, επιτυγχάνεται θαυμάσια, ενώ τα ηχητικά και σκηνικά εφέ συντηρούν την εντύπωση ότι οι ηθοποιοί έχουν επιβιβαστεί σε ένα τρένο. Η αίσθηση ότι ο δολοφόνος είναι ανάμεσά μας, προβάλλει μεγεθυμένη μέσα από τον περιορισμένο χώρο του τρένου και επιτείνει την ένταση των αποκαλύψεων.
Φόνος δωματίου, που παραμένει μέσα στο δωμάτιο, μια υπόθεση που αφήνει το θεατή να αναστοχαστεί πάνω στην προσωπική ευθύνη, την αυτοδικία, την επιβολή του νόμου, τη δικαιοσύνη και την αδικία.
Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»
Έγκλημα στο Orient Express
Αγίου Μελετίου 61Α, Κυψέλη,
τηλ: 2108640414.
Διάρκεια: 120΄.
Παραστάσεις : Πέμ. 8 μ.μ., Παρ. 9 μ.μ., Σάβ. 6 μ.μ./ 9 μ.μ., Κυρ., Τετ. 7 μ.μ.
Σκηνοθ.:Αντ. Καλογρίδης
Ερμηνεύουν: Κ. Δανδουλάκη, Δ. Κατρανίδης, Αντ. Καφετζόπουλος, Μ. Κοντού, Τ. Χαλκιάς, Τ. Κουλίεβα, Τ. Τρύπη, Τ. Παπαματθαίου, Έρ. Μπίγιου. Σκην.: Γ. Γαβαλάς, Μ. Τσαγκάρη. Κοστ.: Ιωάν. Τσάμη. Μουσ.: Αντ. Παπακωνσταντίνου. Φωτ.: Λ. Παυλόπουλος.
Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα της Αγκάθα Κρίστι, είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, σε μια παράσταση που ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας. Μια παράσταση ενηλίκων, που όμως μπορεί να παρακολουθήσει άνετα και το εφηβικό κοινό.
Σπουδαίοι και καταξιωμένοι ηθοποιοί, συμπράττουν επί σκηνής, δίνοντας σάρκα και φωνή στους ήρωες της σπουδαίας Αγγλίδας μυθιστοριογράφου, ενώ τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα κοστούμια συμβάλουν τα μέγιστα στη δημιουργία της πολυτελούς και μυστηριώδους ατμόσφαιρας του Orient Express, το βράδυ εκείνο που ακινητοποιήθηκε κάπου κοντά στο Βελιγράδι του 1934.
Σπουδαίες ερμηνείες από όλους, στους μακροσκελής ή περισσότερο σύντομους ρόλους τους. Αν και φαντάζομαι ότι η υπόθεση είναι γνωστή στους περισσότερους από τους θεατές, ο σκηνοθέτης καταφέρνει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή και να να ισορροπεί ανάμεσα στο αυθεντικό κείμενο και τις κινηματογραφικές, θεατρικές ή άλλες προσλαμβάνουσες του θεατή.
Ο Δάνης Κατρανίδης, ενσαρκώνει υπέροχα τον Ηρακλή Πουαρό, ενώ η Κάτια Δανδουλάκη υποδύεται μοναδικά το ρόλο της εύθυμης, Αμερικανίδας χήρας Καρολάιν Μάρθα Χάμπαρντ.
Το έργο διατηρεί το λεπτό χιούμορ της Αγγλίδας συγγραφέως και καταφέρνει να δημιουργήσει την αίσθηση ενός φιλμ νουάρ: χαμηλοί και έντονα εναλλασσόμενοι φωτισμοί, αστική ατμόσφαιρα, ένας επιτειδευμένος κυνισμός, και το τελικό φλας μπακ των πρωταγωνιστών που φέρνει στο φως ίντριγκες με αφετηρία το παρελθόν. Μέσα σε αυτή τη σχεδόν μυστηριακή ατμόσφαιρα, ανάμεσα σε ένα πτώμα, μια χιονοθύελλα, ένα ακινητοποιημένο τρένο και χωρίς επικοινωνία με τον έξω κόσμο, οι χαρακτήρες ξεδιπλώνουν το δυναμικό τους σταδιακά. Πρόσωπα φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους, άνθρωποι υπεράνω υποψίας, αποκαλύπτονται και αποκαλύπτουν τους κρυφούς, άμεσους ή έμμεσους δεσμούς τους με τον δολοφονημένο, σε μια πορεία που κορυφώνει την αγωνία του θεατή.
Η εναλλαγή των σκηνικών, η σύνδεση του μέσα με το έξω, επιτυγχάνεται θαυμάσια, ενώ τα ηχητικά και σκηνικά εφέ συντηρούν την εντύπωση ότι οι ηθοποιοί έχουν επιβιβαστεί σε ένα τρένο. Η αίσθηση ότι ο δολοφόνος είναι ανάμεσά μας, προβάλλει μεγεθυμένη μέσα από τον περιορισμένο χώρο του τρένου και επιτείνει την ένταση των αποκαλύψεων.
Φόνος δωματίου, που παραμένει μέσα στο δωμάτιο, μια υπόθεση που αφήνει το θεατή να αναστοχαστεί πάνω στην προσωπική ευθύνη, την αυτοδικία, την επιβολή του νόμου, τη δικαιοσύνη και την αδικία.
Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»
Έγκλημα στο Orient Express
Αγίου Μελετίου 61Α, Κυψέλη,
τηλ: 2108640414.
Διάρκεια: 120΄.
Παραστάσεις : Πέμ. 8 μ.μ., Παρ. 9 μ.μ., Σάβ. 6 μ.μ./ 9 μ.μ., Κυρ., Τετ. 7 μ.μ.
Σκηνοθ.:Αντ. Καλογρίδης
Ερμηνεύουν: Κ. Δανδουλάκη, Δ. Κατρανίδης, Αντ. Καφετζόπουλος, Μ. Κοντού, Τ. Χαλκιάς, Τ. Κουλίεβα, Τ. Τρύπη, Τ. Παπαματθαίου, Έρ. Μπίγιου. Σκην.: Γ. Γαβαλάς, Μ. Τσαγκάρη. Κοστ.: Ιωάν. Τσάμη. Μουσ.: Αντ. Παπακωνσταντίνου. Φωτ.: Λ. Παυλόπουλος.
Comments
Post a Comment